Правила користування юнацькою бібліотекою Управління культури Лозівської міської ради Харківської області.

Загальні положення1.

Правила користування (далі – Правила) юнацькою бібліотекою Управління культури Лозівської міської ради Харківської області (далі – Бібліотекою) розроблені відповідно до Конституції України, Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Положення про бібліотеку та на підставі Типових правил користування бібліотеками в Україні, затверджених наказом Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.1999 року № 275 (зі змінами і доповненнями, внесеними наказом МКіМ України № 319 від 25.05.2001 року).

2. Правила є основним документом, що регламентує взаємовідносини між користувачами і Бібліотекою, визначає права і обов’язки користувачів та співробітників Бібліотеки та є обов’язковим для виконання.

3. Право на бібліотечне обслуговування у Бібліотеці мають громадяни України незалежно від статі, національності, соціального стану, політичних та релігійних переконань.

4. Бібліотечне обслуговування неповнолітніх здійснюється на загальних умовах.

5. Бібліотечне обслуговування здійснюється через:- читальний зал;- юнацький абонемент;- дитячий абонемент.

Порядок запису до бібліотеки.

1. Запис користувачів до Бібліотеки здійснюється у функціональних відділах Бібліотеки.

2. Для запису до Бібліотеки громадяни мають пред`явити паспорт (з позначкою реєстрації за місцем проживання), надати відомості для заповнення реєстраційної картки та читацького формуляра, і особистим підписом підтвердити зобов’язання виконувати Правила, попередньо з ними ознайомившись.

3. Діти й підлітки до 16 років записуються в Бібліотеку на підставі документа, який пред'являють їхні батьки, установи або особи, під наглядом яких перебувають діти. У разі зміни місця проживання, зазначеного в паспорті, користувач повинен повідомити про це Бібліотеку у місячний термін. Батьки несуть відповідальність за виконання дитиною правил користування Бібліотекою.

4. Для запису до абонементу користувач повинен мешкати в м.Лозова. Особам, які тимчасово мешкають у м.Лозова та студентам надається право користуватися читальним залом бібліотеки, або з метою збереження фонду Бібліотеки користувачі залишають на абонементі документ, що засвідчує особу, під заставу.

5. Згоду на обробку та збереження персональних даних користувач підтверджує підписом в реєстраційних документах (формулярі). Щодо згоди на обробку персональних даних читачів Користувач Бібліотеки, Згідно Закону України “Про захист персональних даних” № 2297-VI від 01.06.2010, дає свою згоду на обробку всіх своїх персональних даних, вказаних в реєстраційних документах, будь - яким не забороненим законом способом, з метою забезпечення реалізації відносин у сфері культури та отримання доступу до матеріальних та інформаційних ресурсів Бібліотеки, для здійснення статистичного обліку та звітності в знеособленому вигляді та збереження матеріально-інформаційних ресурсів Бібліотеки відповідно до Закону України “Про бібліотеки і бібліотечну справу”, «Положення про юнацьку бібліотеку Управління культури Лозівської міської ради Харківської області», «Правил користування юнацькою бібліотекою Управління культури Лозівської міської ради Харківської області». Відомості, надані під час реєстрації громадянина, є конфіденційними і використовуються лише у випадках, передбачених чинним законодавством.

Права користувачів

Користувачі Бібліотеки мають право:

1. Безоплатно користуватися інформацією про склад бібліотечного фонду через систему каталогів і картотек;

2. Безоплатно користуватися електронними інформаційними ресурсами, доступ до яких надає Бібліотека;

3. Безоплатно отримувати у тимчасове користування документи із фондів Бібліотеки;

4. Безоплатно отримувати консультаційну допомогу в пошуку та виборі джерел інформації на основі документних та електронних ресурсів Бібліотеки;

5. Користуватися іншими видами послуг, у тому числі на платній основі, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12.12. 2011 р. за № 1271 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та комунальній формі власності».

6. На участь у всіх соціокультурних заходах, які проводяться Бібліотекою;

7. На ввічливе та компетентне обслуговування.

8. Одержати одноразово не більше п’яти друкованих видань терміном до 15 діб. При потребі, бібліотекар має право збільшити кількість видачі документів користувачу.

9. Подовжити термін користування документом по телефону.

Обов’язки користувачів

Користувачі Бібліотеки зобов’язані:

1. Надавати достовірні відомості про себе під час запису до Бібліотеки, повідомляти про зміни цих даних під час перереєстрації. У разі зміни місця проживання у місячний термін повідомити Бібліотеці свою нову адресу;

2. Дбайливо ставитися до бібліотечного фонду, баз даних, будівель, споруд, приміщень, іншого майна, яке є державною власністю і перебуває на балансі Бібліотеки;

3. Кожний документ, виданий на абонементі, фіксується в читацькому формулярі і підтверджується підписом користувача;

4. Під час запису до читального залу, користувач ставить свій підпис лише раз – на формулярі (про виконання правил користування Бібліотекою). Документи, видані в читальному залі, фіксуються в читацькому формулярі кількістю примірників за галузями знань, підписом користувача – не підтверджується. У разі видачі документа додому – здійснюється запис кожного документа в читацькому формулярі і підтверджується підписом користувача.

5. Здійснити ремонт бібліотечного документа власним коштом у разі його пошкодження. Якщо пошкоджений документ не підлягає ремонту, користувач повинен замінити його рівноцінним або копією;

6. Здійснити заміну втраченого документа рівноцінним документом або відшкодувати втрату іншим способом, визначеним Бібліотекою. Розмір відшкодування визначається Бібліотекою;

7. Повертати книги не пізніше зазначеного терміну. За кожний день користування понад установленого строку стягується пеня (див. Положення «Про пеню за несвоєчасне повернення документів юнацької бібліотеки Управління культури Лозівської міської ради Харківської області»);

8. Повернути на кафедру видачі бібліотечні документи, отримані для роботи у читальному залі, не пізніше ніж за 15 хвилин до закінчення робочого дня Бібліотеки;

9. Залишити приміщення Бібліотеки не пізніше години, вказаної у режимі роботи Бібліотеки;

10. Поважати права інших користувачів Бібліотеки, дотримуватися тиші у читальному залі, не порушувати громадський порядок, бути ввічливими та коректними зі співробітниками Бібліотеки.

11. Користувач несе відповідальність за документи з фондів Бібліотеки та особисті речі, залишені ним без догляду.

Користувачам Бібліотеки не дозволяється:

1. Передавати документи, одержані на свій читацький формуляр, іншим особам;

2. Вилучати картки з каталогів і картотек, робити на них нотатки;

3. Здійснювати будь-які дії, що можуть спричинити порушення цілісності бібліотечних документів, зіпсувати чи змінити їх зовнішній вигляд (підкреслювати тексти і робити будь-які позначки в одержаних документах, закладати в них олівці, ручки тощо; копіювати через копірку креслення і малюнки, виривати й загинати сторінки);

4. Виносити документи з читального залу, з фонду відкритого доступу без належного оформлення у бібліотекаря;

5. Будь-якими діями заважати роботі користувачів та бібліотечного персоналу;

6. Заходити у службові приміщення, користуватись службовими телефонами;

7. При користуванні комп’ютерами Бібліотеки: псувати чи модифікувати налаштоване комп’ютерне обладнання або програмне забезпечення;

8. Вносити до зон обслуговування і користуватися фото-, відео-, аудіо- та копіювальною технікою, у т. ч. використовувати мобільні телефони та портативні сканери для несанкціонованого копіювання бібліотечних документів.

категорично забороняється:

- палити в приміщеннях Бібліотеки;

- виходити з Бібліотеки, не повернувши документи з фондів Бібліотеки;

- застосовувати ненормативну лексику та грубо спілкуватися між собою та з працівниками Бібліотеки;

- заходити до приміщення Бібліотеки з домашніми тваринами.

Особи з явно вираженим станом алкогольного та наркотичного сп’яніння та у неохайному вигляді до Бібліотеки не допускаються!

Користувач, який порушує Правила, позбавляється права відвідування Бібліотеки на термін, що визначає адміністрація Бібліотеки. Матеріали про злісне порушення Правил користування Бібліотекою можуть бути передані до суду згідно з чинним законодавством України.

Права і обов’язки Бібліотеки з обслуговування користувачів.
Бібліотека має право:

1. Розробляти Правила користування Бібліотекою, вносити до них зміни і доповнення та визначати режим обслуговування користувачів;

2. Визначати умови використання своїх фондів, які є частиною національного культурного надбання України і знаходяться на особливому режимі охорони, зберігання і використання;

3. Встановлювати обмеження у використанні документів, що мають особливу цінність або поганий фізичний стан;

4. Збільшити кількість видачі документів користувачу (у виключних випадках). Зменшити термін користування новими надходженнями, документами підвищеного читацького попиту, періодикою - до 3-7 днів. Кількість бібліотечних документів, що видаються в читальному залі, не обмежується. Бібліотека самостійно визначає види і типи документів, що видаються лише в читальному залі. Термін користування ними може бути продовжений при відсутності на них попиту з боку інших читачів. Рідкісні та цінні документи, довідкові видання за межі Бібліотеки не видаються.

5. Встановлювати пільги для окремих категорій користувачів;

6. Визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами у т.ч. за псування бібліотечного обладнання;

7. Встановлювати перелік платних послуг;

8. Переносити, при потребі, санітарний день – з останнього дня місяця на інший день.

Бібліотека зобов’язана:

1. Створювати комфортні умови для забезпечення права користувачів на вільний доступ до інформації:- надавати у тимчасове користування документні ресурси, допомагати в доборі потрібних документів;- оперативно і своєчасно інформувати користувачів про всі види послуг, що надає Бібліотека, в т.ч. й платні;- дбати про підвищення культури обслуговування користувачів;

2. Забезпечувати контроль за своєчасним поверненням до Бібліотеки документів, наданих у тимчасове користування;

3. Вивчати та враховувати читацькі запити при формуванні документних та електронних ресурсів, організації соціокультурної діяльності;

4. Дотримуватись режиму обслуговування користувачів, у випадку змін своєчасно повідомляти користувачів про них;

5. Забезпечувати гласність своєї діяльності.

6. Не використовувати відомості про користувачів.

Кiлькiсть переглядiв: 313